sunnuntai 10. joulukuuta 2017

Helsingin reissu

Helsingin reissusta selvitty ehjin nahoin vähän rähjääntyneenä ja väsyneenä. Tulijaisena sain ihanan flunssan. Kun kerran Koiramessuille pääsee, täytyy sinne päästä sitten uudestaan ja uudestaan, eli ensi vuoden Messareita voisi vakasti harkita ja lähteä sinne kolmatta kertaa!

Tortaina jätimme kaverin kanssa pennut koulun hoitolla hoitoon pariksi päivää ja kello 12 jälkeen meidän juna lähti kohti Helsinkiä. Kuopiossa vaihdettiin ja hieman ennen klo 19 olimme perillä. Yövyimme hotellissa ihan Helsingin keskustassa ja siitä ei ollut pitkämatka päärautatieasemalle, kauppakeskuksille tai tuomiokirkolle. Tavarat veimme hotellille ja hetken hengähdettyämme kävimme syömässä aivan hotellin vasta päätä olevassa Mäkkärissä.

Virkakoirien palkitseminen.

5 ryhmän ryhmäkilpailu alkamassa.

Perjantaina heräsimme varhain kuuden aikoihin. Hotellin aamupala oli loistava ja sen kruunasi ihanat pannukakut! Kahdeksan aikoihin lähtevällä lähijunalla menimme Pasilaan ja Messukeksukseen. Ei eksytty pahemmin ja pääsimme hallin 5 ovesta sisälle. Ensin käytiin Spesiaaliperjantain alue kiertämässä läpi ja alakerrassa myyntikojut pintapuolisesti. Puoli kymmeneltä käytiin yläkerrassa kuuntelessa oman koulun ja Kannuksen esittellyt ja kierrettiin spessualue tarkemmin läpi. Amiedun pisteeltä otin mukaan parit paperit ja heidän tekemä testi kertoi, että minulle sopiva ammatti olisi eläinlääkärin avustaja, sitä päivää odotellessa! :D Kierrettiin myyntipisteet ja tehtiin jo tässä vaiheessa ostoksia. Yhdentoista jälkeen kuunneltiin Opaskoirakolun juttu ja sen jälkeen kävin heidän pisteellä juttelemassa Toman ruokien toimituksesta koululle yms. ja sain mukaani Opaskoirakoulun t-paidan. Jalat alkoivat olemaan jo tässä vaiheessa päivää aika kipeät ja menimme spessualueelle kuuntelemaan tietoiskuja ja istumaan joksikin aikaa. Välissä kävimme Fazerin kahvilassa ja meitä kiinnostavien tietoiskujen jälkeen lähdimme vielä loput myyntipisteet kiertämässä ja tekemään viimeiset ostokset. Paria minun kaveria käytiin muutamaan otteeseen moikkaamassa, mutta harmillisesti ei ehditty heidän kehiä näkemään. Puoli neljältä käytiin katsomassa virkakoirien palkitseminen, jossa oli Rovaniemeläinen poliisikoira joka on myös yhden meidän koulun projektikoiran isä! Kävimme syömässä pasta-annokset ennen loppukilpailuja ja loppuaika messuista katsoimme 5 ryhmään asti ryhmäkilpailuja. Kuudelta lähdimme ostoksiemme kanssa raahautumaan juna-asemalle. Hotellilla koomattiin hetken aikaa hapottavan messupäivän jäljiltä ja sen jälkeen lähdettiin ostamaan vähän syötävää hotellille.

Lauantaina kävimme kaupungilla Kampissa ja Forumilla ennen junalle lähtöä. Maalaisjuntteina kävimme katsomassa eduskuntataloa ja tuomiokirkkoa. Juna Kajaaniin lähti kahden jälkeen ja olimme illalla takaisin täällä. Reilu kuusi tuntia junassa oli vähän rasittavaa loppua kohden, kun haluttiin vain että kohta oltaisiin perillä :D Hoitolassa pennuilla oli mennyt hyvin ja Toma on sen jälkeen oikeastaan nukkunut vain. Seuraavassa postauksessa sitten ne ostokset!